Kategoria: Nowości Data: 2017-02-13

Kiedy myślimy „dieta bez cukru”, od razu w głowie pojawia się nam wizja restrykcyjnych zakazów i nakazów. Czy właśnie na tym ma polegać zdrowe odżywianie? Oczywiście, że nie. Warto jednak wiedzieć, czego unikać w diecie, aby ograniczyć szkodliwy cukier. Fakt, łatwo nie będzie, ponieważ dieta bezcukrowa będzie wymagała od nas dużo więcej uwagi, poświęcanej regularnie na selekcję odpowiednich produktów.

Postaw na zdrowe odżywianie i przekonaj się, że warto ograniczyć cukier, by móc cieszyć się zdrowiem i piękną sylwetką. Czego więc unikać w diecie i podczas sporządzania jadłospisu? Oczywiście białego cukru, który kryje się nie tylko w cukiernicy, ale również w słodkich napojach, owocowych jogurtach i pozornie zdrowych przekąskach, takich jak gotowe batoniki musli czy płatki „fit”, nierzadko z dodatkiem barwników i konserwantów.

 

Dieta bez cukru – co jeść na niskokaloryczne śniadanie?

Aby podkręcić metabolizm, na zdrowe śniadanie zaleca się spożywanie musli. Nie każde jednak jest dobrym wyborem, bowiem w wielu gotowych mieszankach znajduje się... szkodliwy cukier! Porcja gotowego, sklepowego musli może zawierać od kilku do nawet kilkunastu łyżeczek cukru! Bardzo łatwo możesz poradzić sobie z tym problemem – skomponuj musli bez cukru na własną rękę. Podstawą powinny być oczywiście naturalne płatki – owsiane, jaglane, kukurydziane czy gryczane. Ważne, aby nie posiadały one żadnych dodatków w postaci cukrowej polewy – stają się wtedy bombą kaloryczną, nad zapłonem której trudno zapanować!

 

Musli bez cukru – jakie dodatki wybrać?

Wybierając dodatki do swojego musli, staraj się kierować zawartością cukru i zdrowym rozsądkiem. Niezastąpionym źródłem słodkiego smaku w takiej mieszanki musli są po prostu owoce! Kupuj te w wersji świeżej lub liofilozowanej. Unikaj opcji kandyzowanych, ponieważ są one dodatkowo dosładzane. Idealnym dodatkiem będą również wszelkie ziarna i pestki (dyni, słonecznika, jądra pestek moreli), zawierają bowiem zdrowe kwasy tłuszczowe i stanowią źródło wartościowej energii.

 

Musli bez cukru jako pomysł na zdrowe przekąski

Dieta bezcukrowa nie wyklucza uzupełniania energii między posiłkami! Zdrowe przekąski są obowiązkowe, aby nasz mózg pracował na najwyższych obrotach przez cały dzień – wtedy musli bez cukru sprawdzi się idealnie. Jeśli chcemy, aby musli stanowiło bombę energetyczną, która zniweluje zmęczenie organizmu w ciągu dnia, dodajmy do niego orzechy – nerkowca, włoskie czy ziemne. Zawierają niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu magnez, który przeciwdziała zmęczeniu oraz skurczom. Musli bez cukru z dodatkiem orzechów powinno zainteresować również osoby, które piją dużo kawy – musli doda energii, a orzechy uzupełnią poziom magnezu, który kawa skutecznie obniża.