Kategoria: Nowości Data: 2017-04-18

Jeśli lubisz lekkie śniadania i dbasz zarówno o zdrowie, jak i smukłą sylwetkę, idealną będą dla ciebie płatki na śniadanie. Jak jednak wybrać te właściwie spośród szerokiej sklepowej oferty? Przede wszystkim musisz zastanowić się, co tak naprawdę chcesz osiągnąć, wprowadzając dany produkt do diety. Każdy rodzaj płatków ma nieco inne właściwości – dobierz je więc zgodnie ze swoimi oczekiwaniami. Płatki jaglane, płatki jęczmienne błyskawiczne, płatki owsiane górskie… można stracić głowę w obliczu tak szerokiego wyboru. Pamiętaj jednak, by wybierać to, co aktualnie odpowiada na twoje potrze by żywieniowe!

Płatki teff, płatki jaglane, preparowana gryka – właściwości i wyjątkowy smak bez glutenu!

Jeśli jesteś na diecie bezglutenowej z powodu celiakii lub, po prostu – zauważasz, że ten składnik pokarmowy powoduje u ciebie reakcje niepożądane, takie jak niestrawność, bóle głowy czy wypryski i niedoskonałości skórne, wcale nie musisz rezygnować z płatków na śniadanie! Wystarczy, że wybierzesz te rodzaje, które nie zawierają glutenu. I uwierz – jest w czym wybierać! Jednym z rodzajów płatków, które są całkowicie bezpieczne dla osób z celiakią, są mało znane w Polsce płatki teff. Zawierają one mnóstwo żelaza i błonnika pokarmowego, dlatego wspomagają trawienie i przeciwdziałają anemii. Z kolei płatki jaglane zawierają cynk, potas, krzem i żelazo, a ich spożywanie znacząco wpływa na poprawę stanu włosów, skóry i paznokci, jednocześnie przyspieszając metabolizm. Bezglutenowa jest także preparowana gryka – właściwości tego produktu to przede wszystkim magnez i żelazo, które wzmacniają serce i poprawiają koncentrację.

Płatki górskie owsiane – źródło błonnika w diecie!

Dla osób, które próbują zrzucić zbędne kilogramy i oczyścić organizm, idealnym wyborem będą płatki górskie owsiane. Ich podstawową zaletą jest bardzo duża zawartość błonnika, który działa w jelitach niczym „miotełka”, pomagając oczyścić przewód pokarmowy z zalegających w nim resztek pożywienia. Po śniadaniu z dodatkiem płatków owsianych, właściwości w nich zawarte od razu zaczną działać. Pozbędziesz się kłopotliwych zatwardzeń i wzdęć, a twoja skóra stanie się gładka i świetlista (płatki owsiane górskie pomagają także usunąć toksyny z organizmu, przyczyniające się do powstawania niedoskonałości skórnych). Jeśli chcesz wprowadzić płatki górskie owsiane do twojej diety, ale nie przekonały cię do swojego smaku, możesz dodać do nich mieszankę musli lub połączyć te płatki z mlekiem (kalorie zniwelujesz używając mleka o obniżonej zawartości tłuszczu lub w wersji roślinnej).

Płatki kukurydziane – kalorie, które nie tuczą

Jeśli z kolei nie lubisz płatków owsianych górskich i innych tego typu produktów, spróbuj płatków kukurydzianych – zdrowe i pożywne źródło żelaza i witamin, zamknięte w chrupiącej, kukurydzianej przekąsce. Przy zakupie zwróć jednak uwagę na to, czy posiadają one dodatek cukru lub innych substancji słodzących. Unikaj takich produktów jak ognia, bowiem mogą zaprzepaścić nawet najbardziej rygorystyczną dietę. Płatki kukurydziane z mlekiem (kalorie takiego posiłku możesz „obciąć” poprzez dodawania mleka roślinnego lub tego o obniżonej zawartości tłuszczu) są idealnym pomysłem na śniadanie zwłaszcza dla dzieci. Taka poranna dawka energii wzmacnia kości, zapobiega uczuciu senności w ciągu dnia i… świetnie smakuje!

Łatwe i szybkie przepisy na śniadania i przekąski z musli!

Jeśli starasz się utrzymać smukłą sylwetkę, dobrą kondycję fizyczną i nienaganny stan zdrowia, to z pewnością wiesz, jak trudno obecnie znaleźć czas na przygotowywanie wartościowych i naturalnych przekąsek oraz posiłków. Dlatego przygotowaliśmy dla ciebie trzy proste przepisy na posiłki w stylu „fit”. Co je łączy? Każdy z podanych przepisów zawiera składnik, który jest łatwo dostępny, a dodatkowo każdy może sobie na niego pozwolić. To oczywiście… musli!

Proste ciasteczka owsiane z bananem – na przekąskę w pracy, w szkole, przed telewizorem!

Jedną z najlepszych i najłatwiejszych do przygotowania przekąsek są ciastka owsiane z bananem. Skutecznie zaspokoją mały głód i ochotę na coś słodkiego – bez wyrzutów sumienia i skutków ubocznych dla twojego samopoczucia i sylwetki! Jak zrobić takie proste ciasteczka owsiane z bananem? To proste! Wymieszaj 3 szklanki dowolnej mieszanki MojeMusli z roztrzepanym jajkiem, jednym dojrzałym, rozgniecionym bananem oraz połową szklanki mąki, 2 łyżeczkami proszku do pieczenia, 3 łyżkami miodu i 1 szklanką mąki. Mieszaj wszystkie składniki aż do ich połączenia, odstaw masę na 20 minut, aby musli namokło, a potem formuj małe ciasteczka i układaj je na blaszce wyłożonej papierem. Piecz ciastka z płatków owsianych i banana przez 15 minut w temperaturze 180 stopni. Po ostudzeniu ciesz się ich smakiem od razu lub zapakuj ciasteczka owsiane z bananem do pudełka i zabierz ze sobą do pracy lub szkoły!

Omlet owsiany – fit posiłek po treningu

Chcesz „podrasować” swój potreningowy posiłek lub sprawić, by śniadanie było jeszcze bardziej sycące? Żaden problem! Po prostu dodaj do ciasta na omlet 3 lub 4 łyżki ulubionego musli! A jak zrobić ciasto na taki omlet z musli? Po prostu ubij 2 jajka na gładką masę, dodaj do niej 2 łyżki musli, szczyptę soli i proszku do pieczenia oraz ulubione musli, dokładnie wymieszaj (tak, aby nie było grudek z mąki) i przelej wszystko na patelnię. Gotowe! Omlet owsiany „fit” zaspokoi twój głód na długo i uzupełni energię po wyczerpującym treningu.

Zdrowy deser – owoce zapiekane pod kruszonką z musli

Kolejny przepis jest uzależniający – to deser, czyli owoce zapiekane pod kruszonką z musli! Jest szybki w przygotowaniu, nie potrzebujesz go jego wykonania wielu składników, a smak jest po prostu nieziemski! Wystarczy, że do żaroodpornego naczynia wsypiesz ulubione owoce sezonowe – pokrojone w kostkę jabłka, truskawki, maliny, porzeczki czy poziomki. Teraz czas na kruszonkę: 50 gramów oleju kokosowego (w formie stałej) i 100 gramów mąki pełnoziarnistej posiekaj razem nożem na desce do krojenia, aż powstaną grudki, dodaj brązowy cukier do smaku i 5-6 łyżek ulubionej mieszanki musli. Wszystko razem wymieszaj i taką kruszonką posyp owoce. Wstaw naczynie do piekarnika, na 150 stopni, na 15-20 minut (kontroluj stan przypieczenia kruszonki – czas będzie nieco krótszy lub dłuższy w zależności od tego, co było w twojej mieszance musli). Po wyciągnięciu naczynia ostudź deser i... już! Owoce zapiekane pod kruszonką z musli gotowe!