Kategoria: Nowości Data: 2017-04-20

Obecnie bardzo często mówi się o dietach związanych z nietolerancją na niektóre pokarmy. Nietolerancja, laktozy, nietolerancja glutenu... a cze wiesz, że istnieje również nietolerancja histaminy? To substancja występująca naturalnie w organizmie, jednak produkty ją wyzwalające oraz te, w których jest ona zawarta, mogą wywoływać reakcje uczuleniowe. Objawami są zazwyczaj: bóle głowy, katar, kaszel, opuchlizna (zwłaszcza na twarzy i w okolicach powiek), biegunka, wysypka oraz nieustająca senność. Jak walczyć z objawami, by wygrać z alergią? Idealnym rozwiązaniem będzie dieta antyhistaminowa.

Dieta antyhistaminowa – oprzyj ją na zdrowym musli!

W trakcie stosowania diety histaminowej (to potoczne określenie tej przypadłości) należy unikać pokarmów przetworzonych z udziałem bakterii i długo dojrzewających: kapusty kiszonej, drożdży, czerwonego wina, serów pleśniowych, a także niektórych owoców i warzyw (pomidorów i ich przetworów, gruszek, kiwi, truskawki, maliny). Lista jest długa, ale nie oznacza to, że należy wykluczyć z diety antyhistaminowej wszystkie smaczne produkty. Bez problemu można bowiem spożywać ryż, płatki owsiane, amarantus, ziemniaki, rzodkiewkę, marchew, twaróg, serek ziarnisty, jagody, jabłka, porzeczki, wiśnie i wiele innych produktów. Jednym z nich może być indywidualnie skomponowane musli, bez dodatków które „wyzwalają” skutki działania histaminy.

Co daje dieta antyhistaminowa i dlaczego warto na nią przejść?

Dieta antyhistaminowa przede wszystkim niweluje wszelkie skutki oddziaływania tej substancji na nasz organizm w nadmiarze. Objawy obejmują m.in. notoryczne uczucie zmęczenia i senności, towarzyszące mu bóle głowy (zwłaszcza po wypiciu czerwonego wina), problemy trawienne (zaparcia lub biegunki), typowe objawy alergiczne (kaszel, wodnisty katar, zaczerwienie oczu i opuchlizna powiek), wysypka i inne zmiany skórne. Warto przejść na dietę antyhistaminową choćby na dwa tygodnie, aby przekonać się, jak nasz organizm będzie reagował na radykalne odstawienie tej substancji. Jeśli okaże się, że poczujemy się lepiej, nie będzie wątpliwości – dieta histaminowa to strzał w dziesiątkę!

Dieta antyhistaminowa – przepisy, które pokochasz!

Jeśli martwisz się o to, czy dieta histaminowa jest dla ciebie, to mamy dobrą wiadomość – ona jest dla wszystkich! Wbrew pozorom ograniczenia nie są aż tak duże, by nie można było cieszyć się smakiem wspaniałych potraw. Przykładowo, poranną kanapkę z serem pleśniowym możesz zamienić na pyszne i pożywne musli skomponowane z płatków owsianych, liofilizowanych jagód, suszonego mango i płatków ryżowych. Na obiad przygotuj ziemniaki w formie zapiekanki, a na kolację zjedz serek ziarnisty z dodatkiem cebuli i papryki. Musli możesz także wykorzystać jako przekąskę, obiad urozmaicić dodatkiem kurczaka i brokułów, a na kolację z kolei przygotować pieczoną rybę. Jak widzisz, dieta antyhistaminowa i przepisy z pysznych produktów idą ze sobą w parze!