Kategoria: Nowości Data: 2017-05-31

Płatki na śniadanie – jakie wybrać, by utrzymać dietę?

Płatki na śniadanie są jedną z najpopularniejszych, porannych propozycji serwowanych nam nie tylko przez dietetyków, ale również przez producentów takich przysmaków. Śniadanie dietetyczne powinno jednak opierać się na stosunkowo niskiej wartości kalorycznej, przy jednoczesnym dostarczaniu do organizmu wszystkich niezbędnych mu składników odżywczych. Taki początek dnia z całą pewnością zadowoli osoby, które chcą czuć się lekko, a jednocześnie pełne energii. Jak jednak wybrać odpowiednie płatki, by nadawały się na śniadanie dietetyczne, a jednocześnie były smaczne i pożywne? Z pewnością powinniśmy odrzucić wszelkie sztucznie dosładzane produkty, a więc płatki z dodatkiem rozmaitych polew, syropu glukozowo-fruktozowego, utwardzonych tłuszczów roślinnych i innych, podobnych „wspomagaczy” smaku. Bez obawy natomiast wybieraj płatki z jak najprostszym składem, a najlepszym wyborem będzie skomponowanie własnej mieszanki płatków lub musli.

Musli na śniadanie – jak dobrać dietetyczne dodatki?

Domowe musli jest najlepszym wyborem, jeśli chcesz zachować pełnię zdrowia i piękną sylwetkę. Problemem może być jedynie… mnogość dodatków – które wybrać na dietetyczne śniadanie? Odchudzanie to złożony proces, więc aby go przyspieszyć, należy podkręcić metabolizm. Do tego celu sprawdzi się połączenie płatków owsianych, bogatych w błonnik, a także suszonych i liofilizowanych owoców (raczej nie wybieraj wtedy owoców kandyzowanych, które zawierają dużą ilość cukru). Musli na śniadanie dla ucznia czy studenta powinno z kolei zawierać orzechy, pestki i nasiona – źródła drogocennego magnezu, odpowiadającego za koncentrację i redukcję stresu. Kukurydziane płatki na śniadanie, jako dodatek do owsianki czy musli, sprawdzą się natomiast u sportowców – ze względu na sporą zawartość sodu, którego utrata jest nieunikniona przy wyczerpujących treningach. Śniadanie na diecie nie musi być nudne – postaw na różnorodność i komponuj płatki oraz musli tak, jak chcesz.

Propozycje na śniadanie dietetyczne

Aby urozmaicić śniadania na diecie, warto sięgać po różne formy podania płatków czy musli, które pomogą nam z uśmiechem i energią rozpocząć nowy dzień. Dla osób, które nie mają o poranku zbyt wiele czasu, sprawdzi się klasyczna owsianka lub musli z jogurtem naturalnym, mlekiem lub… sokiem pomarańczowym. To porządna dawka energii, zapewniająca uczucie sytości na długi czas. Innym sposobem na wykorzystanie ulubionej mieszanki musli są ciastka z płatków owsianych i banana (mnóstwo przepisów na różne warianty tego smakołyku znajdziesz w Sieci, kilka znajduje się również na naszym blogu). Wystarczy wieczorem przygotować sobie odpowiednią porcję, by rano nie martwić się o skomponowanie pysznego i pożywnego śniadania. Jeśli z kolei lubisz celebrować poranne posiłki i masz na to więcej czasu, postaw na bardziej efektowne przepisy. Jednym z nich jest omlet z musli, który przygotujesz, dodając do ciasta ulubioną kompozycję naturalnych płatków, suszonych owoców, ziaren czy orzechów. Prawdziwą rozkoszą dla podniebienia są natomiast owoce zapiekane pod kruszonką z musli. Do naczynia żaroodpornego włóż ulubione owoce sezonowe, posyp je musli, dodaj 2-3 łyżeczki miodu i wstaw do piekarnika. Możesz zajadać się królewskim śniadaniem, gdy kruszonka stanie się rumiana. Smacznego!

 

Sprawdź koniecznie naszego bloga, na którym znajdzesz bardzo proste przepisy dietetyczne: http://www.mojemusli.pl/blog/