Kategoria: Nowości Data: 2017-06-16

Płatki dla dzieci – czy na pewno są zdrowe i pożywne?

W wielu przypadkach jednym sposobem na zachęcenie dzieci do spożywania śniadań jest podawanie im rano słodkich płatków z mlekiem. Na ich opakowaniach umieszczane są powszechnie znane slogany informujące rodziców, że w środku znajdują się „zdrowe płatki śniadaniowe dla dzieci”.  Nie powinno się jednak ufać tym zapewnieniom, bowiem po uważnym przestudiowaniu etykiety często okazuje się, że zdrowe śniadanie dla dzieci z dodatkiem takich płatków wcale nie jest zdrowe. Płatki te zawierają często mnóstwo cukru, utwardzonych tłuszczy oraz w większości przypadków – syrop glukozowo-fruktozowy. To mieszanka składników, które na dłużą metę są niekorzystne dla rozwoju dziecka i jego zdrowia. Płatki dla dzieci ze sklepowej półki stają się więc często jedynie niespełnioną obietnicą zdrowia dla naszych pociech. Co więc wybrać na zdrowe śniadanie dla dzieci, jednocześnie nie zniechęcając ich do spożywania tego posiłku?

Jak zachęcić dziecko do jedzenia owoców i zdrowego stylu życia?

Idealnym zamiennikiem płatków dla dzieci, a jednocześnie rozwiązaniem problemu braku apetytu będzie podawanie maluchom pełnowartościowego musli dla dzieci z ciepłym mlekiem lub jogurtem naturalnym. Różnorodna mieszanka płatków wielozbożowych, pestek, nasion, suszonych i liofilizowanych owoców oraz słodkich dodatków z pewnością zadowoli niejednego łasucha. Jak zachęcić dziecko do jedzenia śniadań? Podawaj mu je w ciekawej formie (w pucharkach, tak jak deser lub w zastawie stołowej z bohaterami jego ulubionych bajek). Pozwól mu samemu dobrać pasujące mu składniki – niech tworzenie posiłku stanie się dla Was zabawą. Ponadto musli domowe skomponowane z owocami (zarówno w formie suszonej, jak i świeżej) może skutecznie zachęcić dziecko do spożywania tego typu produktów. Jeśli więc zależy Ci na zdrowiu całej rodziny, zamień sztucznie słodzone płatki na pożywne i domowe musli! Zdrowe śniadanie dla dzieci powinno zawierać wszystkie składniki, niezbędne do jego rozwoju: wapń wzmacniający kości, magnez służący zwiększeniu koncentracji, witaminy poprawiające odporność oraz inne składniki pokarmowe. To wszystko zapewnisz maluchowi zamieniając „zdrowe” płatki śniadaniowe dla dzieci na pełnowartościowe musli.

Zdrowe przekąski dla dzieci i domowe musli – 3 propozycje na cały dzień

Obecnie zdrowe jedzenie dla dzieci to problem dla wielu konsumentów – nie tylko ze względu na różnorodność oferty produktów dostępnych w supermarketach, ale przede wszystkim na ich jakość. Trudo jest wybrać naprawdę wartościowe składniki, a składy gotowych wyrobów pozostawiają wiele do życzenia. Dobrą decyzją będzie więc skomponowanie musli dla dzieci i przygotowywanie z takiej mieszanki domowych smakołyków. Oto trzy zdrowe przekąski dla dzieci:

  1. Batoniki musli. Wykonasz je, łącząc naturalne kakao, miód i masło z ulubionym wariantem musli i pozostawiając powstałą masę do zastygnięcia w lodówce. Później możesz wykrawać z niej batony, ciasteczka, ale również pralinki czy inne kształty odpowiadające dziecku. Ogranicza Was tylko wyobraźnia!
  2. Jeśli Twoja pociecha ma problem z przyjmowaniem stałych posiłków wczesnym rankiem, przygotuj jej koktajl owocowy i dodaj do niego domowe musli – ważne, by posiłek miał postać płynną, więc chrupiące musli będzie w tym przypadku wspaniałą i słodką niespodzianką.
  3. Musli domowe możesz uzupełnić o chrupiące i słodkie crunchy. Wtedy w formie przekąski dla dzieci może występować samodzielnie. Dodatek pestek dyni i orzechów – czyli bogatego źródła magnezu – sprawi dodatkowo, że maluchowi będzie się łatwiej skoncentrować, a w ciągu dnia przestanie narzekać na senność i zmęczenie.