Kategoria: Nowości Data: 2017-07-26

Wśród szerokiego kręgu konsumentów nadal pokutuje przeświadczenie, że musli bez cukru to produkt, którego nie da się zjeść bez dosładzania białym cukrem. To mit, który oddala niektóre osoby od przyjemności, jaką daje własna mieszanka musli, skomponowana według konkretnych potrzeb i preferencji. Musli bez cukru można dosładzać w całkowicie zdrowy sposób – tym sposobem są owoce suszone. Mają bardziej wyrazisty smak, a w procesie suszenia i liofilizacji zyskują jeszcze więcej naturalnej słodyczy. Własna mieszanka musli bez cukru może być więc nimi wzbogacona, ale... jakie owoce po liofilizacji stają się najsmaczniejsze? To przede wszystkim morwa suszona, która reguluje poziom cukru we krwi i zapobiega późniejszym napadom głodu, a także suszony ananas – sprzymierzeniec w walce o szczupłą sylwetkę i prawdziwy pogromca pomarańczowej skórki – cellulitu. Dobrym wyborem będą także truskawki liofilizowane, zawierające dużą ilość witaminy C. Musli bez cukru wcale nie musi więc oznaczać bezsmakowych płatków, kojarzących się nam z dawną odmianą bezbarwnej owsianki.

 

Z czym jeść musli bez cukru, jeśli nie lubimy owoców?

 

Często zdarza się, że owoce – truskawki liofilizowane czy morwa suszona – są dla nas zbyt wyraziste w smaku lub... po prostu nie lubimy owoców. Jak więc naturalnie dosłodzić musli dietetyczne? To bardzo proste! Wystarczy zaopatrzyć się w całkowicie naturalny słodzik. Jednym z nich jest miód, który nie tylko poprawia smak musli bez cukru, ale również wzmacnia układ odpornościowy i chroni przed infekcjami. Bardzo dobrym pomysłem jest także własna mieszanka musli podana z syropem klonowym bądź syropem z agawy – oba produkty mają konsystencję podobną do rzadkich rodzajów miodu i są bardzo słodkie, a przy tym – naturalne! Jogurt naturalny na śniadanie z musli można również posłodzić ksylitolem, który jest naturalnym cukrem występującym w... brzozie! Ma on dużo niższą kaloryczność niż zwykły, biały cukier lub cukier brązowy, a przy tym działa ochronnie na szkliwo zębów, nie powodując ubytków i próchnicy.

 

Musli a dieta – jakich dodatków się wystrzegać?

Jogurt naturalny na śniadanie? A może owocowa maślanka? Z czym jeść musli, by ich dietetyczne właściwości naprawdę zadziałały? Przede wszystkim pamiętaj o podstawowej zasadzie: witaminy rozpuszczają się w tłuszczach! Omijaj więc szerokim łukiem wszystkie produkty mleczne oznaczone jako „0% tłuszczu”, bowiem nie wniosą one nic do Twojego posiłku – będą tylko pustymi kaloriami, a taki jogurt z owocami i musli sprawi, że witaminy z cennych dla zdrowia składników wchłoną się wolniej lub nie wchłoną się wcale. Musli dietetyczne nie powinno również zawierać „wspomagaczy” smaku: czekolady (ale gorzkie kakao jest jak najbardziej dozwolone), syropu glukozowo-fruktozowego, cukru, a także smażonych orzechów i owoców kandyzowanych. Własna mieszanka musli jest więc najlepszym wyjściem – zachęcamy do skorzystania z tej możliwości na MojeMusli.pl! Wartościowe i samodzielnie dobierane składniki sprawią, że każdy poranek stanie się dużo przyjemniejszy i doda Ci energii na cały dzień – bez cukru!