Bezglutenowe śniadanie? Gryka preparowana

Gryka preparowana

Pragniesz poznać sekret prosto ze wschodniej i środkowej Azji? Odkryj prozdrowotną roślinę uprawną, która zaskakuje bogatą zawartością składników odżywczych. Cóż to takiego? Gryka preparowana! Właściwości, kalorie i wartości odżywcze zaczerpnięte prosto z ziaren gryki.

Czy wiesz, że grykę zaczęto uprawiać na północy Indii już ok. 2000 roku p.n.e.? Niegdyś najchętniej jedli ją mieszkańcy Azji. Dziś jest równie popularna w Europie i Ameryce Północnej. Przetworzona gryka, a dokładniej gryka zwyczajna, kojarzona jest przede wszystkim z dietetyczną kaszą, mąką, otrębami i płatkami. Mało kto jednak wie, że grykę poddaję się także ekspandowaniu, czyli tzw. puffingowi. W efekcie powstaje wyjątkowa gryka preparowana. Właściwości uzyskanego w ten sposób produktu z powodzeniem wykorzystują dietetycy przy układaniu jadłospisów dla osób cierpiących na celiakię. A to za sprawą znacznej zawartości naturalnego białka i błonnika pokarmowego przy jednoczesnym braku glutenu.

Gryka preparowana właściwości, wartości odżywcze i zastosowanie

Słyszysz gryka zwyczajna, pierwsze skojarzenie – kasza gryczana. Przychodzi Ci na myśl jej gorzkawy posmak? Odrzuć uprzedzenia. Gryka ekspandowana w przeciwieństwie do kaszy gryczanej jest puszysta, a jej smak delikatny. To doskonały sposób na bezglutenowe śniadanie. Dzięki uzyskanej sprężystej strukturze nic bardziej nie rozpływa się w ustach niż gryka preparowana. Właściwości naturalnie przetworzonej gryki docenią wszyscy, którzy szukają produktu bogatego nienasycone kwasy tłuszczowe oraz składniki mineralne – magnez, wapń, żelazo, cynk, miedź i potas. Gryka preparowana to także zagłębie witamin z grupy B, jak i aminokwasów, m.in. lizyny, cysteiny, metioniny oraz fenyloalaniny, która stanowi podstawowy budulec naturalnie występujących w organizmie białek. Oprócz tego gryka ekspandowana wspomaga pracę układu pokarmowego i hamuje wzdęcia, a to wszystko dzięki znacznej zawartości błonnika pokarmowego.

Chcesz uniknąć szkodliwej dla zdrowia miażdżycy? Tarczą ochronną stanie się dla Ciebie gryka preparowana. Właściwości przetworzonej gryki dowiodły, że produkt posiada zdolność do zwalczania złego cholesterolu we krwi, przez co obniża ryzyko powstawania groźnych zatorów.

To nie koniec opowieści, w której główną role gra gryka preparowana. Kalorie spędzają Ci sen z powiek? Drastyczne diety nie pomagają Ci schudnąć? Produkty otrzymane z gryki są lekkostrawne i zawierają niezbędne dla organizmu kwasy tłuszczowe, które pobudzają metabolizm. Migiem pozbędziesz się „boczków”, czy „oponek” na brzuchu.

Gryka preparowana – kalorie, które nie tuczą

Lekka i pożywna gryka ekspandowana to idealny pomysł na dietetyczne, bezglutenowe śniadanie lub szybką, zdrową przekąskę. Gryka nie tuczy. Gryka wzmacnia i chroni. Heh, cała gryka preparowana. Wartości odżywcze i prozdrowotne właściwości drzemiące w gryce ekspandowanej czekają w gotowości na Twój ruch!

Energia: 343 kcal/1435 KJ
Tłuszcze: 3,4 g
Białko: 13 g
Węglowodany: 72 g

(w porcji 100 g)