Płatki teff. Właściwości i wartości odżywcze bez grama glutenu

Płatki teff

Szukasz wartościowego dodatku do musli na bezglutenowe śniadanie? Spróbuj płatków teff. Daj się zaskoczyć bogactwem składników odżywczych drzemiących w drobnym ziarnie teff.

Teff, znany również jako miłka abisyńska lub trawa abisyńska, to roślina uprawna rosnąca w Afryce południowo-wschodniej, głównie w Etiopii i Erytrei. Teff niczym przebojowy celebryta wkroczył na salony i podbił także serca Europejczyków. Co sprawiło, że mieszkańcy starego kontynentu polubili płatki teff? Właściwości bezglutenowe i bogactwo wartości odżywczych idealnie uzupełniających dietetyczny jadłospis.  

Miłka abisyńska jest niekwestionowanym liderem wśród zbóż jeśli chodzi o zawartość wapnia. Zawiera dużą ilość żelaza, fosforu, magnezu, manganu i cynku, witamin z grupy B oraz aminokwasu rozgałęzionego – waliny, który jest stymulatorem syntezy białek mięśniowych i zarządza procesem wytwarzania energii. Walina zużywana jest przez organizm zwłaszcza w okresie silnego stresu, więc jej niedobór może odbić się czkawką na Twoim zdrowiu.

Jeśli masz problem z zaparciami z pomocą przybędą płatki teff. Właściwości wpływające na poprawę regulacji rytmu wypróżnień to zasługa obfitości błonnika pokarmowego. To jednak nie wszystko. Błonnik zmniejsza wchłanianie cholesterolu i trójglicerydów oraz obniża ciśnienie tętnicze krwi. Trawa abisyńska to zatem wspaniała i skuteczna recepta na poprawę funkcjonowania układu krążenia.

Aktywny tryb życia to Twoja pasja? Sięgnij po płatki teff. Wartości odżywcze miłki abisyńskiej to przede wszystkim bogata zawartość białka i węglowodanów, które dodadzą Ci energii oraz zregenerują Twoje mięśnie po wyczerpującym treningu.

Płatki teff – kalorie i wartości odżywcze na zdrowe śniadanie

Jesteś wegetarianinem lub weganinem? Odkryj płatki teff. Wartości odżywcze miłki abisyńskiej to doskonałe źródło niezbędnych składników odżywczych dla Twojego organizmu. Płatki teff połączone ze smakowitym i chrupiącym musli to znakomity pomysł na energetyczne i zdrowe śniadanie bez zbędnych kalorii.

 

Energia: 176,5 kcal/738 KJ
Tłuszcze: 1,1 g
Białko: 6,7 g
Węglowodany: 34,6 g

(w porcji 50 g)